Zoom når du sigter
Vi tilføjer et nyt script
CameraAim.cs
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using Cinemachine;
public class CameraAim : CinemachineExtension {
public Vector3 Offset;
protected override void PostPipelineStageCallback(CinemachineVirtualCameraBase vcam, CinemachineCore.Stage stage, ref CameraState state, float deltaTime) {
if (stage == CinemachineCore.Stage.Aim) {
state.PositionCorrection += state.FinalOrientation * Offset;
}
}
}
Tilføj dette script til KeyboardAndMouseFreeLook objektets komponent “Cinemachine Free Look” extension og disable det. Giv det en offset på 0.16 X og 3.08 Z
Derefter tilføj til CameraSettings.cs
public void ToggleAim(bool b) {
var aim = Current.GetComponent<CameraAim>();
aim.enabled = b;
}
Vælg derefter Playerinput komponentet i spillet og tilføj CameraSettings ToggleAim funktionen til OnAimActivate og OnAimDeactive med true og false bools parametre